customerservice@wordans.dk
Hotline
Mandag - Fredag 10h-13h & 14h30-17h30 (english)
Ordresporing

Disse bestemmelser er udtrukket fra vores Vilkår og Betingelser, som vi opfordrer dig til at gennemgå omhyggeligt. I tilfælde af uoverensstemmelser har Vilkår og Betingelser forrang.
Vi accepterer ikke annulleringer eller ombytninger. Hvis du ikke ønsker at beholde din Bestilling, skal du følge returprocedurer som beskrevet i denne politik.
I overensstemmelse med artikel 9 i det europæiske forbrugerdirektiv 2011/83/EU har du en periode på fjorten (14) dage fra den dato, hvor du modtog Produktet ("Fortrydelsesperioden") til at udøve din ret til at træde tilbage fra Kontrakten, returnere Produktet og anmode om tilbagebetaling.
Ved udøvelse af denne fortrydelsesret gælder følgende generelle betingelser:
Returneringer kan skyldes mange grunde, herunder, men ikke begrænset til, følgende illustrative tilfælde:
Dog er Forbrugeren ikke forpligtet til at angive nogen grund eller begrundelse.
Første Skridt
Ved levering af Produkterne skal du omhyggeligt og uden forsinkelse inspicere dem for at identificere eventuelle uoverensstemmelser eller synlige fejl. Du skal behandle Produkterne med omhu, da vi kun refunderer returnerede Produkter, hvis de returneres intakte, i deres originale beskyttende emballage, i samme stand som ved modtagelsen, uden tegn på brug og ledsaget af de nedenfor angivne dokumenter.
Produkter, der returneres uden at opfylde disse Vilkår og Betingelser, vil ikke blive refunderet.
Hvis Produkterne modtages direkte af en samarbejdspartner, en printer eller en anden tredjepart, anses de for at være leveret, og vi anbefaler på det kraftigste, at disse tredjeparter inspicerer Produkterne grundigt, før de bruges, tilpasses eller på anden måde håndteres.
Hvis du ikke anmoder om returnering inden for Fortrydelsesperioden, anses de leverede Produkter for at være godkendt, og din ret til at fortryde Aftalen bortfalder.
Returneringsprocedure
Hvis du bemærker synlige problemer såsom skader, forkerte eller manglende varer, skal du straks anmode om en returnering via din Ordreside ved at klikke på knappen "Anmod om returnering" for at igangsætte proceduren hurtigst muligt inden for Fortrydelsesperioden. Hurtig håndtering hjælper med at sikre, at eventuelle problemer løses hurtigt og effektivt.
For at få adgang til Ordresiden skal du enten: (i) gå til din Mine Ordrer side, hvis du allerede har en Bruger-/Virksomhedskonto; eller (ii) gå til Spor ordre siden og indtaste de nødvendige oplysninger om din Ordre, hvis du ikke har en Bruger-/Virksomhedskonto.
For at udøve din fortrydelsesret skal du tage følgende i betragtning:
Når du anmoder om returnering, er det vigtigt, at du giver os de nødvendige oplysninger for at behandle sagen korrekt, herunder:
- Et foto af den fuldstændige følgeseddel eller faktura med de leverede varer.
- Et foto af yderemballagen.
- Et foto af den åbne pakke, hvor emballagebeskyttelsen kan ses.
- Et foto af skaden eller fejlen på Produktet.
- Et foto af hele Produktet.
Når vi har modtaget en fuldstændig returneringsanmodning, vil vi kontakte dig pr. e-mail med instruktioner for returnering af Produktet.
Du må ikke returnere Produktet, før du har læst e-mailinstruktionerne grundigt.
Produktet/Produkterne skal returneres sammen med den oprindelige faktura og/eller følgesedlen, som blev leveret ved bestillingen.
Du er fuldt ansvarlig for returneringen, herunder valg af passende fragtfirma og betaling af alle returfragtomkostninger, medmindre andet er angivet.
Ved visse berettigede returneringer sendes en returlabel og en returseddel til dig via e-mail, som skal bruges til at sende Produkterne med vores udpegede transportør. Hvis dette gælder i din sag, skal begge dokumenter udskrives: returlabelen fastgøres uden på pakken, og retursedlen placeres inde i pakken.
Du skal også sørge for at sende os bevis for forsendelse, herunder et trackingnummer, når pakken er afsendt. Bemærk, at returmuligheder ikke nødvendigvis er tilgængelige i alle regioner, afhængigt af lokale logistikforhold.
Uanset om vi stiller en returlabel til rådighed, vil returfragtomkostninger blive fratrukket din refusion, medmindre du vælger en refusion i form af en rabatkupon, i hvilket tilfælde vi dækker returfragtomkostningerne.
Returfragtomkostningerne afhænger af Leverandøren, produktets lagerplacering og Ordrestørrelsen.
Hvis du har en virksomhedskonto, kan alle returnerede Produkter, der ikke er defekte, være underlagt et genopfyldningsgebyr på op til 30 % af købsprisen plus returfragtomkostninger, afhængigt af Ordrestørrelsen og Leverandørens gebyrer.
Sørg for, at retursedlen er inkluderet i pakken. Hvis den mangler og vi ikke kan identificere returneringen på lageret, kan din refusion blive forsinket eller medføre ekstra gebyrer.
Du skal returnere Produktet/Produkterne inden for fjorten (14) kalenderdage fra fortrydelsen, til den adresse vi har angivet i henhold til instruktionerne ovenfor.
Du er ansvarlig for at overholde returproceduren. Hvis Produkterne sendes til en anden adresse end den, vi har angivet, forbeholder vi os retten til at afvise refusion, eller hvis muligt, foretage operationelle foranstaltninger for din regning.
Hvis du har valgt "Sen levering" som årsag til din fortrydelse, kan du være berettiget til fuld refusion inkl. returfragtomkostninger. Denne undtagelse gælder kun, hvis du kan dokumentere, at du udtrykkeligt har informeret om tidsfølsomhed eller behov for levering til en bestemt begivenhed på købstidspunktet, og at vi har anerkendt og accepteret tidsrammen.
I særlige tilfælde kan refusion behandles uden returnering af Produktet. Dette gælder f.eks. hvis du har valgt "Defekt eller beskadiget" som årsag, som tidligere beskrevet, eller hvis du har angivet "Pakken mistet", hvilket betyder, at Produkterne aldrig blev modtaget.
Bemærk, at du er alene ansvarlig for at sikre, at returforsendelsen bliver leveret til den korrekte returadresse, uanset om det sker under fortrydelsesretten eller af en anden årsag.
Vi er ikke ansvarlige for returneringer, der mistes, forsinkes, sendes forkert eller ikke leveres.
Hvis korrekt levering ikke sikres, kan det føre til, at refusion nægtes.
Ved modtagelse af de returnerede Produkter sender vi dig en kvittering pr. e-mail.
Efter at have inspiceret Produkterne i overensstemmelse med kravene i denne politik, træffer vi en rimelig beslutning om godkendelse af returneringen og behandling af refusionen.
Refunderingsprocedure
Efter vi har inspiceret det returnerede Produkt og bekræftet, at det overholder disse vilkår, vil refusionen blive godkendt og behandlet i henhold til den type refusion, du har valgt i din returneringsanmodning: tilbagebetaling eller kupon.
Undtagelser for returnering
Som tilladt ved lov gælder din fortrydelsesret ikke i følgende tilfælde:
BEHØVER DU YDERLIGERE HJÆLP?
For mere information bedes du kontakte os via vores Kontaktformular.
Disse cookies er nødvendige for, at hjemmesiden fungerer korrekt.
Disse cookies gør det muligt for hjemmesiden at huske dine præferencer.
Disse cookies indsamler oplysninger om brugen af siden til analytiske formål.
Disse cookies bruges til at levere relevante annoncer og marketingkampagner.